Share the Air · Partageons les ondes

SHARE THE AIR aims to address is the first study to examine gender representation across six radio formats in Canada. Taking an intersectional approach, this study investigates the rate of airplay for songs songs played between 2013 and 2023 to consider how often their songs are played across the national Country, Alternative Rock, Active Rock, Top 40, Mainstream Adult Contemporary, and Hot Adult Contemporary radio formats. 

SHARE THE AIR was prepared by Dr. Jada Watson (SongData) in collaboration with Eugénie Tessier and published in partnership with Women in Music Canada and the National Arts Centre. The study’s artwork and design was developed by Bronwin Parks of Feisty Creative.

Read the study and the presentation delivered by Jada Watson at the study’s press conference launch.


PARTAGEONS LES ONDES se penche sur la radio, l’un des plus importants points d’entrées de l’industrie musicale en ce qui a trait à la découvrabilité et à la visibilité au sein de l’industrie, pour en étudier la représentativité sur les ondes de six formats radio au Canada. Adoptant une approche intersectionnelle, cette étude se penche sur la fréquence des mises en ondes de chansons interprétées par des femmes et des artistes trans* entre 2013 et 2023 à travers les formats country, rock alternatif, active rock, Top 40, adulte contemporain mainstream et adulte contemporain hot

PARTAGEONS LES ONDES a été préparé par Dre Jada Watson (SongData) en collaboration avec Eugénie Tessier, et publié en partenariat avec Women in Music Canada et le Centre national des Arts. La page couverture et la conception graphique sont l’œuvre de Bronwin Parks, Feisty Creative.

Lire l’étude !